brandtjes.reismee.nl

Dag 13: van Boekarest naar Murighiol

We hebben besloten om naar Murighiol, camping Lac Murighiol te rijden in plaats van camping S bij Mamaia, omdat ons dat beter leek om de donau delta te bezoeken.

Het was een redelijk lange reis. Het eerste stuk over de snelweg viel goed mee, maar het stuk daarna, binnendoor, viel zwaar. De wegen waren erg slecht en bij wijlen vol met gaten! Maar na een 6/7 uur rijden zijn we dan eindelijk op de camping. Het is een kleine camping, maar het ziet er verzorgd en schoon uit, zeker een aanrader! De eigenaar biedt tochten aan in de Donau delta. Dit is wel prijzig. Je moet rekenen op ongeveer 50 euro per persoon.

Als we net voor de caravan zitten te relazen zien we een 'Pac-Man'-beschilderd busje aan komen rijden dat we herkenden van de camping in Bran. Het bleek van een jong stel uit Australie, die bezig waren aan een rondreis door Oost Europa.

's Avonds barstte een enorm onweer los en hebben we onder een houten veranda samen met een Duits motor rijders stel gezellig gescholen.

We gaan vroeg naar bed, want de volgende dag moeten we om 5 uur op: vertrek om 6 uur voor een boottocht in de Donau delta.