brandtjes.reismee.nl

Dag 32: van Parga naar Ksamil (Albanië)

We moeten er vandaag toch echt aan geloven: het avontuur gaat beginnen. De kortste weg van Griekenland richting Oostenrijk is via Albanië. Vorig jaar zijn we tijdens onze vakantie in Montenegro al even door Albanië gereden. Toch waren er toen al vooroordelen en had pa toch wel zijn bedenken bij dit land. En niet alleen pa, maar eigenlijk iedereen die je spreekt.

Toch besluiten we via de korste weg naar Ksamil te rijden en gaan via Igoumenitsa naar Albanië te rijden. Bij de grens gaat het iets langzamer, maar na even wachten mogen we natuurlijk wel gewoon doorrijden. Vlak na de grens zien we de borden naar de camping al staan, maar we weten dat we via die route een veerpont tegen komen. Omdat we niet precies weten of we daar met caravan wel op kunnen, besluiten we om de grote weg te blijven volgen en een klein stukje om te rijden via Sarande. In totaal hebben we ongeveer 4u gereden. De camping (Ksamil Caravan Camping) staat van alle kanten goed aangegeven. De wegen in Albanië zijn tot nu toe goed geweest, alleen bij Sarande moesten we toch even steil omhoog met een erg slechte weg vol met gaten. Om de camping te bereiken moet je wel een klein stukje over onverharde weg, maar dit geeft geen enkel probleem. We werden bij aankomst echt zeer vriendelijk ontvangen en hebben dit nog nergens eerder meegemaakt. We kregen geljk koud water en ijskoffie aangeboden. De camping is niet groot. Het sanitair ziet er op het eerste gezicht provosorisch uit, maar ziet er van binnen goed uit en is schoon. Er is ook wifi beschikbaar. Naar het strand loop je 100m. Helemaal perfect dus om de omgeving te verkennen! Dit gaan we de komende dagen doen...