brandtjes.reismee.nl

Dag 14: Bezoek aan de Donau delta

Vandaag zijn we dus erg vroeg uit de veren (5u). Om 6 uur vertrekken we met de campingeigenaar naar zijn boot een paar km verderop. We delen de tocht samen met het Australische paar en een Engelsman die alleen door Zuidoost Europa reist. De boottocht zal ongeveer 5 uur duren.

Onze indruk van de Donau delta is in 1 woord: geweldig! Wij kunnen het iedereen aanraden om de grootste rivierendelta van Europa te bezoeken. Wat een paradijs voor zoveel dieren, voornamelijk vogels natuurlijk. Je vaart door kleine kanaaltjes en over grote meren. We zien 2 soorten pelikanen, ibissen, ijsvogels, en zoveel andere vogels waar de naam niet meer van weten. De eigenaar spreekt een beetje Engels, wat Duits en Frans redelijk. Maar ook veel vogelnamen kende hij in het Nederlands! Hij heeft een vogelboek erbij zodat hij ook de foto's direct kan laten zien. Op de terug weg zien we zelfs een zee arend, wat zelden voor komt. Al met al was het de prijs wel waard! Een echte aanrader!

We waren rond 11.30u weer terug op de camping en hebben 's middags lekker geluierd. Er is in de omgeving verder toch niks te doen.

's Avonds hebben we de hele avond gezellig samen gezeten met het Australische stel en over en weer vele reisverhalen en tips uitgewisseld. Het was een erg leuke avond.

eric

GEEN HOND OP STRAAT ZEKER (OH NEE, DIE JUIST WEL) ;-)