brandtjes.reismee.nl

Dag 9: Bezoek aan het Dracula kasteel

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het Dracula kasteel in Bran. Dit kasteel heeft echter niets te maken met Dracula, of Vlad Tepes. Er zijn Dracula films opgenomen. Het echte kasteel van Vlad Tepes staat 100km verderop in Poienari. Vlad Tepes of Vlad de Spietser of Vlad Dracula was de vorst van Walachije in de vijftiende eeuw. Het was een zeer geweldadige vorst en op hem zijn de verhalen van Bram Stoker over Dracula gebaseerd.

Het kasteel is prachtig gelegen op een heuvel en zeker het bezoeken waard. Voor Ilona: we hebben geen oude vrouwtjes meer gezien. Na het bezoek hebben we even geluncht aan de voet van het kasteel. Daar is het gezellig druk en het staat vol met kraampjes (eigenlijk allemaal met dezelfde prullaria). Daarna zijn we de andere kant op gereden om Brasov te bezoeken. Leuke stad en we hebben even gewinkeld (ja de winkels zijn hier ook op zondag open). Vanwege een naderend onweer zijn we toch weer richting de camping gereden. Maar onderweg barstte het noodweer al los. We vreesden het ergste. Het dak van de caravan stond op een kier. Er was een beetje water binnen gekomen. Gelukkig was de regen van korte duur en daarna hebben we een rustige avond gehad.

Björn en Ilona

Nou...fijn dat jullie het kasteel in elk geval gezien hebben..las in het andere verhaal dat het vervallen was??? Of bedoel je dan dat oorspronkelijke kasteel denk ik...en ja.,..die vrouwtjes zullen inmiddels wel overleden zijn..waren in 1997 al stokoud..hahaha. FIjn dat alles toch nog goed gekomen is en dat jullie een mooie tocht hebben gemaakt..ondanks pech..maar ja...zo ben je wel verzekerd van een niet-saaie vakantie!! Veel plezier in Bucuresti!!! Liefs van ons