brandtjes.reismee.nl

Dag 8: Gilau naar Bran

Hallo allemaal!

We zijn vanochtend weer lekker vroeg opgestaan. Snel alles ingepakt en de caravan met de mover achter de auto gereden. Opeens rook ik een vreemde lucht in de caravan. De oorzaak was de accu van de mover die wat over verhit leek. De caravan ruikt er nog steeds naar. Dit was een kleine tegenslag en we moeten nog bezien welke gevolgen dit precies heeft. Maar achja, er zit gelukkig een aantal jaren garantie op en dan toch maar de caravan op zijn plaats duwen.

De reis naar Bran verliep verder uitstekend. Eerst een klein stukje autoweg en daarna binnendoor langs de mooiste wegen! Het landschap lijkt een beetje op Schotland. Vrij heuvelachtig, erg groen en ooievaars die door de weilanden lopen. Af en toe een paard en kar die we moesten inhalen. Alhoewel Navigon 8u (!) reistijd aangaf (routeprofiel: vrachtwagen), hebben we er gelukkig maar ruim 5 uur over gereden. Even na 15 uur reden we dan ook Camping Vampire te Bran binnen. Helaas geen schaduwplekken, maar verder wel een redelijk mooie camping. Het sanitair ziet er eenvoudig, maar goed uit.We konden niet op de camping eten, althans nog niet volgens de eigenaar. Misschien zijn we te vroeg in het seizoen?

We hebben ons opgefrist en zijn toen richting het Dracula kasteel gereden wat zo'n 2 km verder op ligt om een eerste indruk te krijgen. We zijn toch wel nieuwsgierig! Daarna zijn we de andere kant op gereden om lekker te gaan eten in de taverne Lupilor wat als zeer goed staat aangeschreven. We hebben er dan ook super lekker gegeten met 3 man, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en consumpties vooreuro 45.

Nu zijn we net weer terug op de camping. We wilden jullie onze reisdag niet onthouden, maar nu gaan we nog even wat drinken :-)

Hier koelt het wel lekker af tot zo'n 15 graden 's nachts. Wat zullen we heerlijk slapen!

Morgen gaan we het kasteel bezoeken en wie weet zien we Dracula dan ook wel! Of hij ziet ons vannacht, dat kan natuurlijk ook. We hebben wel knoflook in de caravan, maar geen houten dolk. Heeft iemand ervaring met vampiers?

Bloedderige groeten uit Bran, whahahahaaaaaa.......

Björn en Ilona

Wacht maar af morgen....veel plezier en sterke zenuwen gewenst en let op de ouwe vrouwtjes!!! Liefs xxx

Charlotte

Met een houten dolk komen jullie er niet, wel een houten spie; lol Veel films gezien...............

Harry

Controleer de nek en hals!