brandtjes.reismee.nl

Dag 19: van Obzor naar Veliko Tarnovo

Vandaag is weer een lange reisdag. We gaan van Obzor naar een camping bij Veliko Tarnovo: Camping Veliko Tarnovo (www.campingvelikotarnovo.com/). De wegen in Bulgarije zijn inderdaad een stuk beter als in Roemenie. De reis verloopt goed, maar op het eind stuurt de navigatie ons een dorp in. Opeens stonden we in kleine onverharde wegen met de caravan! Gelukkig zijn we even uitgestapt om de route te verkennen. Het bleek dat dit de juiste beslissing was. Op aanraden van een lokale bewoner die een heel klein beetje Duits sprak zijn we met de caravan wel op de goede weg uitgekomen. Toch hadden we het idee dat we in the middle of nowhere reden. Opeens lag daar dan toch de camping in een weiland. Eerst dachten we, wat is dit, maar het blijkt echt een super camping te zijn! Het sanitair is erg mooi, er is een zwembad, wifi en de eigenaren (Engels paar) is erg vriendelijk. Er is ook een erg goed restaurant waar je goed en goedkoop kunt eten.

We besluiten hier 2 nachten te blijven. 's Middags zijn we even naar Veliko Tarnovo gereden. Op zich een leuke stadje, maar niet super bijzonder.Het kasteel konden we moeilijk bereiken omdat ze op alle omliggende wegen aan het werk waren. We zijn er dus niet naar boven geklommen.

's Avonds dus lekker gegeten op het terras bij de camping en genoten van het supermooie uitzicht wat je van hier hebt over de velden en heuvels en natuurlijk ook genoten van de mooie heldere sterrenhemel!