brandtjes.reismee.nl

Dag 15: van Murighiol naar Obzor (Bulgarije)

Vandaag reizen we van Roemenie naar Bulgarije. We hebben besloten om de Roemeense zwarte zee kust over te slaan, omdat we van iedereen horen dat de Bulgaarse kust mooier is. De route gaat via Constanta en dan de grens over, wat geen enkel probleem is. Aan de grens kopen we een vignet voor 5 euro voor 7 dagen. De navigatie leidt ons daarna probleemloos naar Obzor. Als je Obzor binnen rijdt, vanuit Varna, dan moet je bij het eerste verkeerslicht links en dan na 50 m stoppen langs de weg. Aan de linker kant ligt het restaurant wat dezelfde naam heeft als de camping: Zora. Hier is de eigenaresse meestal te vinden. Hier kun je je inschrijven en vervolgens rij je de weg verder naar beneden richting zee, dan links en de eerste weer links. Dan rijd je zo de camping op. De camping ziet er verzorgd uit. Het sanitair is ook prima verzorgd. Alleen heb je na ongeveer 16u geen warm water meer, dus 's ochtends douchen. Er is gratis wifi, maar niet altijd goed bereik. Naar het strand is het 200m lopen en je bent ook zo in het stadje vol met leuke winkeltjes. Al met al zeer zeker een aanrader!